• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Malatya

Valilikler

T.C. Doğanşehir Kaymakamlığı
T.C. Doğanşehir Kaymakamlığı
T.C. Doğanşehir Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Arabuluculuk Komisyonu Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • DOĞANŞEHİR
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
24
Ocak2021
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Arabuluculuk Komisyonu
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Görselleri
      • Kaymakamlık Logosu
  • DOĞANŞEHİR
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • İlçe Gençlik ve Spor Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
 

Kamu Hizmet Standartları

16.05.2019
 
 GENEL GEREKÇE
 
Kamu yönetiminin etkili, esnek ve hizmet odaklı olabilmesi için idarenin işleyişinin basit ve hızlı olması gerekir. Yeni kamu yönetimi anlayışının temel unsurlarından biri olan basitleştirme çalışmaları, yüksek nitelikli bir idari yapının oluşturulması için önemli bir araçtır. Bu tür çalışmalar mevzuatın sadeleştirilmesi, açık hâle getirilmesi ve daha etkin bir şekilde uygulanabilmesini temin amacına hizmet etmektedir.
 
İdareyi geliştirme çalışmaları pek çok ülkenin ve Avrupa Birliği’nin öncelikli faaliyetlerindendir. Kamu hizmetlerinin sunumu konusunda usul ve esasları düzenleyen bu Yönetmelik, her işlemin hizmetten yararlananlara en yakın ve mümkün olan en alt düzeydeki idari birimce sonuçlandırılmasını ve kamu hizmetlerinin sunumunda getirilen mevzuat yükümlülüklerinin amaca hizmet edecek hükümlerden daha fazlasını içermemesini öngörmektedir. Bu çerçevede, idarî işlemlerde kırtasiyeciliğin azaltılması, kademelerin azaltılarak süreçlerin hızlandırılması ve kamu hizmetinin vatandaşa en yakın idarî birimlerde gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu sayede vatandaşların, işletmelerin ve diğer kamu kurumlarının zaman ve kaynak tasarrufu yapması sağlanacaktır.
    
Kamu yönetiminde yeniden yapılanma çalışmaları kapsamında, merkezî idare ve yerel yönetimler tarafından sunulan hizmetlerde gereksiz bilgi ve belgeye yönelik düzenlemelerin ortadan kaldırılması, bürokratik işlem ve süreçlerin kolaylaştırılması, vatandaşlara layık olduğu kamu hizmetlerinin en kısa sürede verilmesi hedeflenmektedir. Bu çerçevede, elektronik kanallar üzerinden sunulması gereken hizmetlerin önceliklendirilmesi ile yönetimde etkinliğin ve verimliliğin artırılması, hizmetlerin halka en yakın yerden yürütülmesinin sağlanması öngörülmektedir. Ayrıca, kamu hizmetlerine ilişkin kademe ve süreçlerin belirlenerek azaltılması e-devlet uygulamalarına da önemli katkılar sağlayacaktır.
        
Bu kapsamda, bakanlıkların merkez ve taşra teşkilatları ile mahalli idarelerin doğrudan doğruya vatandaşlara, özel sektöre ve diğer kamu kurumlarına sundukları hizmetlerin, hizmet alanlara en yakın birimlerce verilmesi, işlemlerin ilk başvuru yapılan yerde tamamlanması, usullerin sadeleştirilmesi ve bürokratik kademelerin azaltılmasını temin etmek üzere gerekli düzenlemelerin yapılması bir ihtiyaç hâline gelmiştir.
       
Yönetmelik bu amaçla hazırlanmıştır.
 
İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü Hizmet Standartları
İlçe Belediye Başkanlığı Kamu Hizmet Standartı
İlçe Emniyet Müdürlüğü Kamu Hizmet Standartları
İlçe Jandarma Komutanlığı Kamu Hizmet Standartları
İlçe Müftülüğü Kamu Hizmet Standartları
İlçe Sosyal Güvenlik Kurumu Müdürlüğü Kamu Hizmet Standartları
İlçe Tapu Müdürlüğü Kamu Hizmet Standartları
İlçe Gençlik ve Spor Müdürlüğü Kamu Hizmet Standartları
İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü Kamu Hizmet Standartları
İlçe Nüfus Müdürlüğü Kamu Hizmet Standartları
İlçe Mal Müdürlüğü Kamu Hizmet Standartları
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Kamu Hizmet Standartları
İlçe Sağlık Müdürlüğü Kamu Hizmet Standartları
İlçe Devlet Hastanesi Kamu Hizmet Standartları
İlçe PTT Müdürlüğü Kamu Hizmet Standartları
İlçe SYDV Başkanlığı Kamu Hizmet Standartları
İlçe Milli Emlak Şefliği Kamu Hizmet Standartları
İlçe Orman İşletme Şefliği
İlçe Ziraat Odası Başkanlığı Kamu Hizmet Standartları
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Mevzuat Bilgi Sistemi
  • Kullanım ve Gizlilik
Yeni Mahalle Cumhuriyet Caddesi Hükümet Konağı Doğanşehir/MALATYA E-Mail: kaymakamlik@dogansehir.gov.tr
Telefon: 0 (422) 517 1003 Belgegeçer: 517 30 16